HÄR KAN DU KÖPA TEXAS STYLE

Här hittar du färdiga plagg som finns till salu NU. Klicka på länken.

lördag 14 maj 2011

Lite vuxenplagg på begäran

Visar lite bilder på vuxenplagg på begäran... jag syr ju vuxenplagg också även om det är barnplaggen som dominerar i bloggen! Jag behöver verkligen skaffa mig en vettig provdocka, för det går INTE att få dessa plagg att se lika snygga ut liggande eller hängande på en galge. Får väl ställa upp som provdocka själv och låta någon annan fotografera ;)

Omlottklänning i jersey, sys upp i storlek S-XL eller enligt mått. Denna är sydd i en bomull/lycrablandning från Stoff och Stil. Fantastiskt plagg som passar alltid till allting, tycker jag! Används med stövlar/leggings/topp under på vintern och med linne och sandaler på sommaren :) Alla viskos/lycra-tyger och bomull/lycra-tyger funkar till en sån här modell, ju stretchigare desto bättre!

Här har vi en klänning som är skuren under bysten med en smal resår iträdd i sömmen. Går förstås att variera väldigt och kan sys både som tunika och som klänning. Eller varför inte knälång? Denna är sydd i velour men går också att sy i jerseytyger. Jag har sytt på sidenband och sicksackband nertill men varför inte en rullfåll? Eller en volang kanske? Bild på hur den sitter på finns HÄR.



Den här fantastiska satinklänningen syr jag i plusstorlekar! Fyrkantig halsringning, veck fram, vida ärmar och lite utställd nertill. Den är vid i modellen så att den döljer volangerna på magen ;) men är rent ut sagt skitsnygg med svarta tights och högklackade stövlar! Alla satintyger funkar men själva modellen är sydd för att falla snyggt och det blanka mönstrade är väldigt förlåtande.

Sommarklänning med smock upptill, här sydd i retromönstrad lite glansig bomull. Jag har valt breda axelband eftersom jag vill dölja bh-banden, men det funkar ju med smala knytband också. Sys efter mått.
Tidigare har jag också fått beställningar lik denna där jag fått frågan om jag kan sy en "likadan som den här som är utsliten" och det funkar ju alldeles utmärkt om jag får det utslitna plagget så jag kan göra ett mönster efter det! Titta HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar