HÄR KAN DU KÖPA TEXAS STYLE

Här hittar du färdiga plagg som finns till salu NU. Klicka på länken.

tisdag 14 september 2010

Klänning till vuxen

Köpte senaste numret av Ottobre (Woman) för en dryg vecka sen. Så mycket fint! Jag hittade ett mönster på en jerseytopp som jag gillade skarpt... men när jag väl hade funderat färdigt så hade jag inte bara ritat om mönstret till en klänning utan det fanns faktiskt inte särskilt mycket kvar av ursprungsmönstret ;) En mönstrad jerseytopp blev alltså med lite funderande en koksgrå velourklänning, med sidenband och sicksackband nertill som dekoration och kantad med lila jersey. Gillade modellen skarpt och det kan nog tänkas bli ett par till. Det enda som finns kvar av ursprungsmodellen är själva midjelinjen då jag tyckte den var så snyggt gjord! Lite svängd, placerad under bysten och en kanal med iträdd resår gjorde att i alla fall JAG kände mig fin :)

Bilden på mig är tagen av sonen... ignorera den trötta mamman ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar