HÄR KAN DU KÖPA TEXAS STYLE

Här hittar du färdiga plagg som finns till salu NU. Klicka på länken.

torsdag 3 februari 2011

Prototyp på hängsleklänning

Jag gav mig på att rita mönster. Igen. Det är riktigt skoj med mönsterkonstruktion och oftast vet jagungefär hur det ska se ut och hur jag ska bära mig åt för att få det som jag vill ha det. I det här fallet blev det ganska bra men inte perfekt. Mönstret är bra, utgick från ett tröjmönster för att få storleken rätt och gjorde ärmhålet större. Men, och det var ett ganska stort men, jag tänkte inte på att jag nog borde haft en infodring fram för att stadga upp det hela lite :) Alltså, det ser rätt ok ut men nästa gång syr jag en lite stadigare vändsydd ok-del så blir det nog perfekt. Gillar mönstret och tyget... tyg från Miniskunk. Rosa mudd från Stoff och Stil.

2 kommentarer:

  1. Tack :) Dottern fick behålla den här... ritade en mönsterdel till (infodring) så nästa ska bli ännu bättre ;)

    SvaraRadera