HÄR KAN DU KÖPA TEXAS STYLE

Här hittar du färdiga plagg som finns till salu NU. Klicka på länken.

fredag 25 februari 2011

Bomullssingoallor till vuxen


Jag sydde en söt bomullstunika i singoallamodell för ett tag sen. En av mina beställare blev förtjust och ville ha en till sig själv :) Så, jag fick ju testa mönsterkonstruktionen på mig själv först... Lite storleksskillnad blev det ju förstås *harkel*: Det finns inte en chans att jag kommer i storlek 38. Inte ens en blåsig dag med medvind och mig själv insmord i vaselin... meeen jag ritade upp en lite rymligare modell till mig själv och satte en resår under bysten för att få den att framhäva mina tjusiga kurvor *S* Jag är nöjd! I lite mindre storlek tror jag att den sitter bra både med och utan skärp i midjan. Tänker mig tights i caprilängd till... sommarfint :)

Nu hänger båda klänningarna på en byst i barnstorlek... det blir lite mysko proportioner på det hela men man ser i alla fall hur de ser ut! Ska skaffa mig en ordentlig skräddarbyst i vuxenstorlek så småningom när ekonomin tillåter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar