HÄR KAN DU KÖPA TEXAS STYLE

Här hittar du färdiga plagg som finns till salu NU. Klicka på länken.

måndag 13 september 2010

Fordonsmössor

En beställare som fallit för JNYs fordonstyg i rött önskade sig varma mössor med knytband i just det här tyget. Jag använde mig av ett mönster som jag fått av en god vän för längesen, använt till mina egna ungar häromåret och som sen hamnat i en låda. Lite ändringar blev det då jag även skulle göra ett i babystorlek och jag bara hade mönster i storlek 48! Fick rita ett lite större och ett mycket mindre... men jag är nöjd med resultatet! Två söta mössor med knyt och en liten topp upptill, sitter som en smäck och kan knytas under hakan eller lämnas öppna, vilket man vill. De är fodrade med röd fleece så att de ska vara varma och gosiga :)

1 kommentar:

  1. Vilken fin modell och fantastiska mössor! Det är ju hopplöst att få till mönster på såna mössor som man knyter och som går ner över öronen ordentligt.

    SvaraRadera