HÄR KAN DU KÖPA TEXAS STYLE

Här hittar du färdiga plagg som finns till salu NU. Klicka på länken.

fredag 20 augusti 2010

Uggla! Hoo-hoo!



Det där med applikationer är riktigt roligt. Hittade en söt uggla i Allt om Handarbetes Sömnadsmagasin och satte den på ett knallgrönt set med raglantröja och byxor. Det gröna tyget är mitt nya favorittyg, dvs French Terry från Mjuka Tyger. Jättestretchigt, lagom tjockt, lätt att sy i och blir superfint resultat vad man än gör känns det som :) Storlek 104 på det hela, lite stort till lillkillen men det är tänkt att hamna i "visa-upp-högen" tillsammans med lite andra plagg. Alltså blir det lagom till lillkillen när jag är klar med det. Till mudd använde jag ett jerseytyg jag hade liggande som passade så väldigt perfekt i färg att det inte fanns alternativ.

Och som synes har jag fått hem mina storlekslappar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar